Happy Valentijn




Valentijn  / Liefde  / Hart

Ik heb um al vaker gedeeld , maar vind het zo mooi dat ik geen gelegenheid ongebruikt laat 
link naar gratis te downloaden album van josh garrels zijn site en al wat meer...
http://noisetrade.com/joshgarrels/home


Van een vorig album een zeer mooi lied over Liefde :
http://joshgarrels.bandcamp.com/track/million-miles


kijken, luisteren en genieten ...   hart verwarmend !!


Tevens inspiratie van mijzelf wat tekst
en uitleg en oefening grote hart




Het Hart

Valentijn vind ik een mooie gelegenheid om dieper in te gaan hoe ik hart verbinding ervaar en hoe ik daar dieper contact mee maak. Het stukje hieronder  is ontstaan uit mijn ervaring na het volgen van een cursus bij Fons Delnooz.

Om te beginnen een stukje anatomie van het Hart
Aan zowel de voor als achterzijde zitten ter hoogte van het hart
 de hart chakra’s . Dit zijn centra of wielen van  energie.
Bij dit chakra dus hart energie.
Dat wil zeggen dat alle herinneringen van liefde daar zijn opgeslagen,  maar ook alle herinneringen van liefdeloosheid en herinneringen waarin je je afgewezen  voelde .
Deze herinneringen zitten aan de voorkant


Het huis van je ziel,  je grote hart genoemd
zit aan de achterkant
Dit kun je op twee manieren bereiken
Je kunt om je verdriet heen
Naar de mooie ruimte die er achter ligt
Of je kunt de achter ingang nemen
Hiervoor ga je met je aandacht naar je ruggengraat
ter hoogte van je hart  zit je grote hart
aan de binnenkant van je ruggengraat vast

Op mijn buik zit mijn navel streng waarmee ik met mijn lichamelijke moeder verbonden was, waarmee ik gevoed werd .
In mijn grote hart zit mijn navelstreng met mijn spirituele vader. 
Ik noem het ook wel mijn navelstreng met God.
Mijn hart  is dus een plek waar ik mij kan voeden met onvoorwaardelijke liefde. 
Die liefde ervaar ik als een oneindige zachtheid en mededogen.
Soms zie ik daarbij kleuren als zacht roze of zacht wit.

In de volgde oefening nodig ik je uit hier contact mee te maken.



Adem diep in, diep uit.

Voel in het gebied van je hart.
Voel zoals het nu is.
Het mag zo zijn.
Ontspan daar – wat er ook is.
Leg dan een hand op je buik.
Laat je adem daar komen.
Adem daar langzaam in,
langzaam uit.
Ontspan.
Voel in je hart,
adem in je buik.

Misschien ervaar je in het begin wat verdriet
Je hebt dan je aandacht in je hart chakra
aan de voorkant


Het huis van je ziel,
je grote hart
zit aan de achterkant
Dit kun je op twee manieren bereiken
Je kunt om je verdriet heen
Naar de mooie ruimte die er achter ligt
Of je kunt de achter ingang nemen
Hiervoor ga je met je aandacht naar je ruggengraat
ter hoogte van je hart  zit je grote hart
aan de binnenkant van je ruggengraat vast
Ga naar de plek achter je hart chakra
Daar is onvoorwaarlijke liefde
Vervul jezelf met deze liefde
Vul jezelf en voed jezelf
Na een tijdje 
Ben je Liefde
Helemaal




Liefde
Raakt nooit op
De hele dag door
En altijd
Kun je Liefde
ZIJN
Onvoorwaardelijk




ervaar je veel emoties?
zie onderaan de volgende link naar pagina van deze blog met oefening :
emoties verwerken 


dankbaarheid
is een mooi
dank je wel



Geen opmerkingen: