Imbolc meditatie 2015




Morgen volle maan
de volle maan van Imbolc.

Imbolc is de Keltische naam voor het eerste lente feest en betekent "in de buik". 
Het verwijst naar Moeder Aarde
Zij is zwanger van de lente.
Het nieuwe leven in haar schoot. 

meer info over imbolc zie mijn andere blog  : hetjaarrond

Het doet me ook denken aan de Russische poppetjes die in elkaar passen
om te beginnen wat info over deze poppetjes :

http://www.matrioshka.nl/   interessante site met extra info over hoe ze gemaakt worden welke bomen enzo

http://www.spreekbeurten.info/baboesjka.html inspirerend hoe kinderen informatie verzamelen.
hier vond ik wel een HEEL MOOI plaatje van de poppetjes !!!

http://www.schoolplaten.com/kleurplaat-russische-poppetjes-i19776.html  en een vb om zelf in te kleuren
 zie ook :weekeind-creatief   

meditatie inspiratie :

ik nodig je uit heel goed naar de onderstaande foto's te kijken. zo had ik nog nooit eerder een denappel gezien.
Ik weet wel dat uit de zaadjes een boompje kan groeien
maar dit op deze manier te zien...
het roerde me
ik voelde me diep geraakt
kijk ...
en
voel
waar kun jij dit voelen ?











begin je meditatie 
door eerst bij en in jezelf te komen
tot volledig ZIJN 

zoals de poppetjes in elkaar zitten

verbeeld je daar zelf een onderdeel van te zijn
de grootste is de Aarde
daar zit je Zelf in
als in een baarmoeder 
in winter meditatie
in stilte
zoals een zaadje in de denappel
dat wacht tot het rijp is
ook IN jezelf
zit weer zo'n poppetje
dat zijn de ideeën, kansen en mogelijkheden
die wachten in jouw tot ze rijp zijn
koester ze !
vertroetel ze !
er komt echt een tijd
dat ze voorzichtig wortel gaan vormen
en hun kopje boven het maaiveld uitsteken

ben jij er klaar voor ?







dankbaarheid
is een mooi
dank je wel

Geen opmerkingen: